Her er noen enkle trenings/motivasjonstips som fungerer veldig godt for meg. Håper dere liker de, og del gjerne i kommentarfeiltet dersom dere har noen bra tips! :-)

  • Finn en treningsform som passer deg og som du synes er morsom! For min del liker jeg absolutt best å trene inne på studio, og da spesielt styrke og kondisjon. 

  • Tren sammen med noen! Jeg synes det er mye lettere å faktisk dra på trening når jeg har en avtale med noen andre, og da kan man også pushe og motivere hverandre. Jeg vil heller ikke være dårligst, og derfor pusher jeg meg selv enda mer når jeg har noen som står og ser på eller som gjør det samme som meg. 
  • Kjøp deg PT-timer! Jeg har alltid trodd det skulle være kjempe kleint å ha en person som står og ser på deg når du trener og som forteller deg hva du skal gjøre, men jeg blir bare skikkelig motivert av det og synes det er skikkelig gøy! Jeg har ikke hatt så mange til nå, men de få jeg har hatt har jeg virkelig likt og derfor har jeg kjøpt meg 10 nye. Da får jeg trent ordentlig styrke og samtidig trent riktig og de stedene på kroppen jeg vil, og det er så gøy!! Får ikke sagt det nok, haha.
  • Kjøp deg nye treningsklær og sko! Fint og nytt treningstøy er veldig motiverende, og da spesielt i fine, freshe farger. Gleder meg til jeg får lønn så jeg kan kjøpe meg litt nytt:-) 
  • Kombiner hobby og trening. Jeg har jo både hund og hest, og begge må trimmes hver dag. Derfor tar jeg gjerne på meg treningstøy når jeg skal gå tur med Linus, og går meg en rask powerwalk når han må ut på tur. Ridning er utrolig bra trening, og samtidig så elsker jeg det så det er også en utrolig fin måte og få trent og få frisk luft!

  • Tren med en gang du står opp/tidlig på dagen. Jeg liker absolutt best å trene tidlig på dagen, og da aller helst på tom mage. Jeg har alltid med meg vann og drikker masse vann både før, etter og under trening, men liker best å trene på tom mage dersom det er mulig. Jeg sulter meg såklart ikke hele dagen dersom jeg trener på kvelden, men da spiser jeg heller lett på dagen, og litt "tyngre" etter trening. Ved å gjøre dette forbrenner du heller det du allerede har av fett på kroppen, i stedet for å forbrenne det du har i magen. Når jeg trener på tom mage spiser jeg alltid en banan rett etter trening.




  • Tren med musikk. Jeg har aldri møtt noen som ikke liker å trene med musikk på ørene. Spesielt når jeg løper må jeg ha musikk, for ellers så gidder jeg ikke løpe noe spesielt lenge. Det jeg blir mest gira og motivert av er russesanger! 
  • Ha et mål. Målet mitt er å bli fit og fin til typen er ferdig i militæret. Jeg synes en trent jentekropp er utrolig fint, og orker ikke lenger gå å være misfornøyd med kroppen min når jeg faktisk kan gjøre noe med det selv! 




  21 kommentarer på "Mine treningstips"

helene simensen
kjempebra tips :D
10.09.2013, 10:53 URL: http://helenessimensen.blogg.no
Tilbake til Nora
gode tips:) takk for det:) følg meg gjerne også, så kan vi motivere hverandre
10.09.2013, 14:01 URL: http://tilbaketilnora.blogg.no


Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:




Dette designet er laget av http://katrineaastorp.blogg.no

Mathilde Høyem


Hei og velkommen til min blogg. Jeg er 19 år og bor i Lillehammer. Blogger om livet mitt generelt, med trening, venner, dyrene mine og alt annet som opptar meg.

Kontakt: mathilderh@hotmail.com


Arkiv

· September 2013 · August 2013


Kategorier

· Dyrene mine · Hverdag · Hår og sminke · Outfits · Spesielt · Tatoveringene mine · Trening

Linker



Design

Designet og headeren er laget av Katrine / www.katrineaastorp.blogg.no





Denne bloggen er personlige ytringer fra utgiver av bloggen. All bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver.
Bloggen ligger på blogg.no og annonser på bloggen selges av Mediehuset Nettavisen. Ansvarlig redaktør for Mediehuset Nettavisen er Gunnar Stavrum.

hits